Nu er det slut med ligegyldige tilbud, endnu flere klubkort og uforståelige pointsystemer. Som de første i Danmark lancerer fødevaremarkedet MENY et fordelsprogram,
der er skræddersyet efter forbrugernes dagligvareinteresser. Med Dankortet som MENYkort får forbrugerne nu personlige, kontante rabatter på netop de varer, de køber mest af.
I samarbejde med Nets introducerer fødevaremarkedet MENY søndag den 25. oktober de danske forbrugere for fremtidens fordelsprogram, mere præcist Dankortet som MENYkort.
Dermed bliver Dankortet nu både betalingskort og omdrejningspunkt for at modtage personlige tilbud på de varer, forbrugerne køber mest af i MENYs 119 butikker.
Sikkerhedsløsningen er godkendt af Nets, som står bag de mere end 5,5 millioner Dankort herhjemme.
”Med Dankortet på lommen får forbrugeren nem adgang til de fordele, der følger af MENYs fordelsprogram – trygt, sikkert og hurtigt. Du skal bare tilmelde dit Dankort,
så får du automatisk tilbud om rabatter på de varer, du køber oftest. Og du slipper samtidig for at medbringe og indlæse et separat klubkort, hver gang du handler.
Det sparer både tid og besvær”, siger Jeppe Juul-Andersen, Senior Vice President i Nets med ansvar for Dankort.
En ny måde at handle på
I dag siger stadig flere forbrugere nej-tak til den klassiske tilbudsavis. Med MENYs nye fordelsprogram kan de nu i stedet sige ja-tak til relevante, personlige tilbud på de dagligvarer,
de køber mest af.
Det er idéen med fordelsprogrammet, som MENY har udviklet, og som baserer sig på en teknisk løsning, som Nets har udviklet for loyalitetsprogrammer,
forklarer Christian Higraff, marketing- & onlinedirektør i MENY.
“Dankortet bliver nu dit fordelskort i MENY. Dermed gør vi op med de mange klubkort, som i dag fylder op i pungen. Men endnu vigtigere.
Vi får nu helt nye muligheder for at skræddersy tilbud, der er relevante i forhold til kundernes personlige interesser – uanset om det er mælk eller økologisk frugt.
Endelig gør vi det sikkert, nemt og gennemskueligt for kunderne, som hverken skal huske at få scannet et klubkort eller gennemskue pointtrapper for at få reelle fordele.
Og så er det tilmed gratis at komme med ombord”, siger Christian Higraff.
Logikken i fordelsprogrammet er, at jo flere indkøb forbrugeren lægger i MENY, jo mere relevante fordele og personlige tilbud kan den enkelte få.
”Vi vender begrebet loyalitet om. Det er os, der er loyale over for dig som kunde og giver kontant rabat på de varer, du køber mest af. Populært sagt svarer vores koncept til,
at du får en personlig shopper bygget ind i dit Dankort, og hvem har ikke brug for en ekstra hånd i hverdagen”, forklarer Christian Higraff.
Det er første gang herhjemme, at forbrugerne kan koble sig på et tilbudsprogram, der direkte tilgodeser den enkelte forbruger med relevante og personlige dagligvaretilbud.
Sådan fungerer det
Allerede i dag kan forbrugere registrere sig til MENYs fordelsprogram, som dog først går officielt i luften søndag den 25. oktober.
Det sker med et tilbud om 15% rabat på alt i MENYs butikker for alle, der tilmelder sig.
Tilmelding sker enten via MENYs app, på meny.dk eller ved at sende en sms med teksten ”MENY” til 1210. Her registreres et eller flere Dankort i en sikkerhedsløsning godkendt af Nets. Forbrugerens indkøb danner så grundlag for personlige og relevante dagligvaretilbud, der sendes flere gange om ugen.
Et tilbud er altid en procentrabat på varens hyldepris og sendes til forbrugerens app eller via hans eller hendes profil på meny.dk. Er et tilbud interessant,
aktiveres det med et klik i app’en eller på hjemmesiden. Derefter fratrækkes rabatten automatisk prisen, når varen betales med et registreret betalingskort i en af MENYs butikker.
Fakta:
MENY er Danmarks nye fødevaremarked og er ejet af Dagrofa sammen med landets selvstændige købmænd. MENY kæden introducerer et koncept med stærkt fokus på specialiteter,
ferskvarer og god, faguddannet betjening. MENY har markedets største varesortiment – både til hverdag og fest – og byder på en kærkommen fornyelse i dagligvarehandlen herhjemme.
Kæden har 119 butikker i Danmark, heraf 13 særlige MENY Gourmet-butikker, og beskæftiger godt 5.500 medarbejdere.