Den femte Ice Age-film rammer de danske biograflærreder i juli. Derfor giver dagligvarekæden Lidl nu kunderne mulighed for at samle klistermærker med figurerne, når de køber ind, og man kan ligeledes vinde billetter til den nye film.
Snart tager dovendyret Sid, mammutten Manny, sabeltigeren Diego og de andre karakterer fra de populære Ice Age-film ud på nye eventyr. Det sker, når den femte film i rækken ”Ice Age – Den vildeste rejse” får premiere i landets biografer i begyndelsen af juli.
I den anledning giver Lidl butikkerne, som den eneste dagligvarekæde i Danmark, små og store Ice Age fans mulighed for at samle på klistermærker med de sjove og kendte figurer.
”Ice Age-filmene er elsket af både børn og voksne, og i Lidl er vi også fans af universet og, vi håber, at vores kunder synes det er sjovt at de kan samle på motiver fra filmen, når de handler i vores butikker,” siger Rikke Brandes, kommunikationschef i Lidl Danmark.
Alle kunder, der handler for 100 kr. i Lidl, får således en pakke med fire Ice Age-stickers med i købet, og de 144 forskellige motiver vil være at finde i alle Lidls butikker landet over fra den 3. juli. Ice Age-fans kan også købe et samlealbum, hvis man f.eks. gerne vil bytte dubletter eller bare holde styr på dem.
Men det er ikke kun i form af klistermærker, at Ice Age har fundet vej til Lidl. Man kan nemlig også købe både nattøj, undertøj og T-shirts m.m. i børnestørrelse med print af bl.a. egernet Scrat og andre sjove motiver.
Tag et foto og vind biografbilletter
Kunderne har også mulighed for at deltage i konkurrencen om at vinde biografbilletter til den nye film. Det gør man ved at uploade et foto på kædens Facebookside, taget af sig selv, sit barn eller en ven ved Ice Age fotovæggen, som findes i alle Lidls butikker. Konkurrencen løber fra den 3. til den 16. juli.
Om Ice Age i Lidl
For hver 100 kr. der handles for i Lidl, udleveres der i perioden 3. juli til 3. september fire Ice Age-klistermærker.
Der findes i alt 144 forskellige Ice Age motiver. Samlealbummer sælges til 19,95 kr.
Man har mulighed for at vinde 2 biografbilletter ved at dele sit billede på Facebook ved en af de fotovægge, der er opstillet i alle Lidls butikker. Konkurrencen løber fra den 3. juli til og med 16. juli 2016.