Borgerne er på de fleste punkter godt tilfredse med OKNygaards renhold af Solrød Center og Havdrup Bymidte, viser ny brugertilfredshedsundersøgelse.
Solrød Kommune har i april gennemført en spørgeskemaundersøgelse om renholdet i Solrød Center og Havdrup Bymidte i samarbejde med OKNygaard og deres praktikant Kasper Willumsen Kragh Jeppesen, der er jordbrugsteknologstuderende.
123 borgere deltog i undersøgelsen, som viser, at borgerne på de fleste punkter er udmærket tilfredse. Det gælder blandt andet renholdet ved butikkerne langs butiksstrøget, som kun 14 procent er utilfredse med. Spørger man borgerne, hvilke områder de prioriterer højest, er netop renhold ved butikkerne langs butiksstrøget meget højt placeret.
”Byrådets fokus på at gøre Solrød smukkere handler om mange forskellige ting, men en væsentlig indsats er renholdet. Hvis der ligger tomme dåser, plastik og pap over det hele, og hvis ukrudtet vælter op langs centergaderne, så får man ikke ligeså meget lyst til at komme i centrene. Heldigvis er de fleste borgere udmærket tilfredse, men med deres input får vi også et klart billede af, hvor skoen trykker, og hvor vi skal fokusere på at blive bedre,” siger borgmester i Solrød Kommune Niels Hörup.
Ifølge undersøgelsen er borgerne mest utilfredse med fjernelsen af skodder og tyggegummi, hvor 35,48 procent angiver, at det ikke gøres godt nok.
”Vi gennemfører brugertilfredshedsundersøgelser på mange forskellige områder, og resultaterne er utrolig vigtige for os, fordi vi kun bliver bedre af at få borgernes oplevelse og vurdering af vores service. Derfor kommer resultatet af denne undersøgelse også til at indgå i vores videre samarbejde med OKNygaard om at sikre den bedst mulige service inden for rammerne af aftalen om renhold i centrene,” siger Niels Hörup.
Vinder af to flasker vin
I forbindelse med undersøgelsen blev der udloddet to flasker rødvin. Vinderen blev Lone Kornerup Nielsen, som mandag eftermiddag fik overrakt præmien på rådhuset af borgmester Niels Hörup.