Tilbage til euforien

0

Mange tøjkæder kører med rabatter og udsalg nærmest året rundt – og det prispres forplanter sig ned til de små butikker. Men nogle holder fast i, at udsalg skal være noget særligt.

”Vi er små fisk i et stort hav, men vi skal have modet til at vise vejen. De store skal ikke bestemme”, siger Tina Thorsted fra Schack & Thorsted på RO’s Torv.

Hun fastholder, at det ikke giver mening at sætte sommertøj på udsalg, når sommeren langt fra er forbi.

”Vi skal tilbage til et rigtigt godt, gammeldags udsalg, hvor man sælger resterne ud, når sæsonen er slut”, fortsætter hun.

Kigger indad

Hos Zander i Algade genindførte Martin Rosenberg og Daniel Præst de to årlige udsalg tilbage i 2016, og det har været så stor en succes, at tøjmændene ikke kunne drømme om at ændre ved det.

”Du kan få tilbud hele tiden, og jeg tror ikke, folk gider det. Det handler om at give kunderne nogle oplevelser. Vi kigger meget indad, og taler om, hvad vi gerne selv vil have, når vi går ud og handler”, siger Daniel Præst, som snarere end at have opfundet den dybe tallerken, blot vil vende tilbage til det, der virker.

”Jeg kan godt huske i gamle dage, hvor der var kø udenfor, når der var udsalg. Og det formår vi altså at gøre igen. Lad os indføre nogle vaner, som er til at gennemskue. Det er ret banalt, men det giver mening”, siger butiksejeren.

Handler om respekt

Det handler også om respekt – både over for kunden og for butiksejeren selv.

”Vi er jo selv skyld i det i branchen. Alle priser er jo til forhandling i dag. Men vi må stå ved, at varerne koster, hvad de koster. Det er jo ikke for sjov, at vi sætter varerne til den pris, de har”, siger Daniel Præst.

Og det kan Tina Thorsted kun være enig i.

”Vi skal bevare respekten over for forbrugerne og over for os selv. Og så skal vi tilbage til euforien ved udsalget”, siger hun.

Begge butikker starter udsalg torsdag i denne uge.

Deltag i debatten
Del.