Altæderens guide til en sundere hverdag

0

Medio oktober udkommer min bog ’Altæderens guide til en sundere hverdag’. Bogen indeholder 117 gode råd, spark og idéer til en lidt sundere hverdag. Følg med de næste uger, hvor du får nogle smagsprøver fra bogen.
Hånden på hjertet. Hvem gider i længden ligge under for sundhedselitens livsstilsbudskaber om stenalder-kost, ironman-træning, kæmpeklunker-kettlebells eller andre omsiggribende trends, der ødelægger Champions League-aftenerne eller truer med at udfordre dit promiskuøse forhold til Weber-grillen.

Nej, vel? Ingen er så perfekte.

For langt de fleste af os har i virkeligheden svært ved at finde motivationen til noget, der er så ultimativt som at ændre vaner – ikke mindst os mænd. Derfor har jeg lavet bogen ’Altæderens guide til en sundere hverdag’ til mænd. Mit håb er, at du med bogen får en oplevelse af at sidde med en god kammerat, som gerne vil dig det bedste, og i en sjov og uformel tone får reflekteret lidt over livet i almindelighed og med særlig fokus på det, som faktisk betyder en del for os alle, nemlig sundhed.

Hvis jeg på noget tidspunkt kommer med løftede pegefingre eller taler ned til dig, må du give dummeslag, og jeg skylder en omgang. Bogen er tænkt som ærlig, lettilgængelig og humoristisk, samtidig med at den giver små gode råd til, hvordan man faktisk godt kan få sund mad, god motion og mentalt overskud ind i en stresset hverdag.

Nr. 5: Dunkometeret
Dunkometeret er nok den nemmeste måde at forudsige din egen død på. Den er god nok. Hvis du måler din omkreds af det overskydende fedt, cirka to centimeter over det hul på maven, hvor du fik optimal næring fra, kan du ifølge videnskaben forudse, om du snart trækker en livsstilssygdom op af hatten. Hvis dunkometeret er over 94 centimeter, går det den forkerte vej.

Deltag i debatten
Del.