Hvordan kan teksterne på din hjemmeside understøtte din forretning? Er du fx klar over, hvordan du med enkle sproglige virkemidler appellerer til dine kunders købelyst online via teksten og kommer øverst i Googlesøgninger? Deltag i et foredrag i Erhvervscentret i Greve og bliv klogere på, hvad dine hjemmesidetekster skal indeholde for at virke efter hensigten. 

Foredraget om at skrive gode tekster til nettet er gratis at deltage i, og det afholdes tirsdag den 20. november 2018 fra kl. 17.00-19.00 på Korskildelund 6.

Du tilmelder dig her: https://erhvervscentret.nemtilmeld.dk/113/

Virksomhedskommunikation, neurolingvistik og do’s and dont’s i den sproglige verden er i fokus. Som deltager får du ny inspiration til at skrive de gode tekster, der er relevante for din målgruppe, og som følger Googles best practices for søgemaskineoptimering. Derudover får du tips til, hvordan du bruger simple, sproglige virkemidler til at trykke på din drømmekundes mentale købsknap.

– Vores hensigt med foredraget er at give en masse opdateret viden og værktøjer til små og mellemstore virksomheder og iværksættere, der gerne vil blive bedre til at opgradere deres tekster sprogligt på hjemmesiden og søgemaskineoptimere indholdet, fortæller erhvervs- og udviklingskonsulent Dorte Kjærgaard fra Greve-Solrød Erhvervsservice, der er en del af ErhvervsCentret.

Kom højere op i Googlesøgninger ved enkle sproglige tips og tricks

Foredragsholderen Maria Irene, der er cand.mag. i Sprogpsykologi, har arbejdet med tekst og kommunikation i hele sin karriere. Hun vil tage dig med ind i den sproglige verden og give dig fif til dit videre tekstarbejde og indføre dig i neuro. Det er viden om de sproglige processer, der trigger en bestemt følelse eller handling i mennesker. Den viden kan du bruge i dit tekstarbejde fremover, når du skriver til nettet, fortæller Dorte.

– Vi håber at vores erhvervsliv går fra foredraget med en fyldt værktøjskasse til at skærpe tekster sprogligt. Det handler om at være bevidst om virkemidler til at ramme plet sprogligt, så du opnår dine mål med indholdet på din hjemmeside. Kort sagt, så handler det om at bruge sproget aktivt til at opfordre til handling, men hvordan gør man? Alt det dykker vi ned i.

Hun uddyber:

– Deltagerne går hjem med en metode til at finde det gode, relevante søgeord og opbygge en SEO-tekst, som virker hensigtsmæssigt ift. Googles algoritmer. Efter foredraget kan de beherske og drage nytte af begreber som SEO, konverteringsoptimering, call to action og neuromarketing. SEO-delen er en videnskab for sig, men deltagerne får en række metoder til at implementere i tekstarbejdet, så det bliver langt nemmere at komme i gang med at få en god placering i Googles søgeresultater.

Læs mere om foredragsholderen Maria her : https://www.linkedin.com/in/mariairenerosengren/

Kilde: ErhvervsCentret i Greve

Deltag i debatten
Del.