Mazda6 er af mange regnet for en af de bedst kørende biler i sit segment. Det vil Mazda gerne sætte en tyk streg under, når en opdateret Mazda6 introduceres sidst på året til endnu ikke fastsatte priser. Opdateringerne går ud på at gøre Mazda6 endnu mere dynamisk, støjsvag og sikker.

Som den første Mazda i Europa får Mazda6 glæde af et unikt elektronisk system, G-Vectoring Control (GVC), der er med til at forstærke følelsen af at være ét med bilen. GVC reducerer behovet for at korrigere retningen med styretøjet og giver færre uønskede karrosseribevægelser ved retningsskift til gavn for både køreegenskaberne og komforten. Det sker ved et ellers umærkeligt indgreb i motorstyringen, hvorved momentet reduceres ganske kortvarigt, og vægtfordelingen mellem for- og baghjulene optimeres.

Motorprogrammet består som hidtil af 2.0- og 2.5-liters SKYACTIV-G-benzinmotorer med 145 hk, 165 hk  og 192 hk samt 2.2-liters SKYACTIV-D-dieselmotorer med 150 hk og 175 hk. Mens benzinmotorerne er uændrede, har dieselmotorerne fået en række nye teknologier, der gør, at de reagerer hurtigere på førerens input og samtidig har fået en blødere motorgang med væsentligt mindre ”diesellyd” og færre vibrationer.

Udover at dieselmotoren i sig selv er blevet mere støjsvag, har Mazda forbedret støjisoleringen med blandt andet nye dørlister samt yderligere støjisolerende materiale i undervognen, taget og dørene. Derudover er de forreste sideruder lamineret for at reducere vindstøjen.

Indvendigt har rattet fået et nyt design, og head-up-displayet, der er standard i højeste udstyrsniveau, er fremover i farver og har fået en højere opløsning. I instrumentgruppen er der et nyt multiinformationsdisplay ligeledes med højere opløsning og flottere grafik. Udvendigt er eneste ændring, at Mazda6 fra starten af næste år kan leveres i en ny mørkegrå speciallakering, Machine Grey, der har en særligt flot glans og dybde.

Med Mazda6 i 2017-udgaven introduceres også nye og opgraderede sikkerhedssystemer. Blandt andet får alle modeller med head-up-display et system, der registrerer fartskilte og viser dem i førerens synsfelt. Samtidig får det automatiske nødbremsesystem (Smart City Brake Support) større rækkevidde takket være overgangen fra en infrarød laser til et kamera.

Deltag i debatten
Del.