Marco Gersager og Carina Møller, Rødovre/Tune-Herlev, er på banen med en lejet bil i den tyske VM-runde

10.8.2018
Efter sommerferien har Marco Gersager, Rødovre/Tune, og Carina Møller, Herlev, gjort klar til at genoptage samarbejdet i den tyske ADAC Opel Rally Cup.
Det sker i den kommende weekends WRC Rallye Deutschland, der foruden at tælle til den nævnte rally cup også er tællende til VM-turneringen.


Marco Gersager og Carina Møller er klar til at give fuld gas i deres Opel Adam i det kommende WRC Rallye Deutschland.

Siden sæsonstarten har den sjællandske duo deltaget i såvel den tyske Opel-cup som i DM-rally og rallysprint.

Nu er den meldt til start i et af årets helt store rallyevents, og vil i den forbindelse være dækket op af deres sædvanlige servicefolk, som står rede til at yde en optimal indsats.
LIGE PÅ OG HÅRDT!
– Da vi ikke har været med i alle runder i cuppen, har vi ingen chance for at gøre os gældende i den samlede stilling, så det handler primært om oplevelsen, at være med i WRC Rallye Deutschland, og at vedligeholde formen. For os bliver det lige på og hårdt, forklarer Marco Gersager om beslutningen.

Marco Gersager

Sammen med co-driver Carina Møller stiller han til start i en lejet Opel Adam Rally Cup-bil monteret med Michelin-dæk fra det tyske Wallenweins race:PRO-team, og vil sammen med de faste servicefolk teame op med Magnussen Rallysport fra Tune med en tilsvarende Opel Adam kørt af Sebastian Magnussen, Tune, med Henrik Skott, Maribo, som co-driver.

LANGT, HURTIGT OG KRÆVENDE
– Det er et langt, hurtigt og krævende rally, så vi får brug for alt, hvad vi har i os, bilen og teamet, konstaterer Marco Gersager.
Rally Deutschland starter torsdag med den første af ialt 18 hastighedsprøver med en samlet distance på lidt under 340 kilometer fra torsdag til søndag med rallycentrum i St, Wendeler Land og Hunsrück-Hochwald.
Startfeltet tæller en stribe af internationale stjernekørere med den VM-førende trio i spidsen – Thierry Neuville, Belgien, i Hyundai i20 Coupé WRC, Sebastien Ogier, Frankrig, i Ford Fiesta WRC og Ott Tänak, Estland, i Toyota Yaris WRC – alle i 4-hjulstrukne R5-biler, som hverken en forhjulstrukket Opel Adam Cup-bil eller for den sags skyld en Opel Adam I R2-trim har skygge af chance for at hamle op med, selvom de kendetegnes ved at være meget hurtigt kørende.
Kilde: Morten Dam
Deltag i debatten
Del.