Hvordan kan din hjemmeside understøtte din forretning? Virksomheders tilstedeværelse på nettet har aldrig været vigtigere end i dag. Men ved du egentlig hvilke faktorer, der er afgørende for, om en potentiel kunde finder netop din virksomhed online? Deltag i et foredrag i Erhvervscentret i Greve og bliv klogere på hvilke marketingtiltag, der er afgørende for din virksomhed.

Mødet om digital markedsføring er gratis at deltage i, og det afholdes onsdag den 31. oktober 2018 fra kl. 17.00-19.00 på Korskildelund 6. Du tilmelder dig her: https://erhvervscentret.nemtilmeld.dk/112/
Til foredraget bliver du introduceret til Business Model Canvas, som er det ultimative værktøj til at få et samlet overblik over din virksomhed. Du får metoder til at segmentere dine kunder og viden, du kan bruge i din markedsføring på nettet.

– Vi vil inspirere både små og mellemstore virksomheder og iværksættere, der har brug for at få inspiration til, hvordan de bedre kan nå deres kunder gennem branding og digitale platforme, så det styrker forretningen. Mulighederne for at markedsføre sig gennem sprog, billeder, video, grafik, farver og flow er mange, og her er det vigtigt at have indsigt i brugernes adfærd og vide, hvordan hjemmesiden i samspil med andre digitale platforme skaber værdi, så virksomhederne bruger markedsføringsbudgettet optimalt. Der er en række ting, man skal være opmærksom på for ikke at komme galt afsted, understreger erhvervs- og udviklingskonsulent Dorte Kjærgaard fra Greve-Solrød Erhvervsservice, der er en del af ErhvervsCentret.

Få styr på din digitale markedsføring

Foredragsholderen er Christel Glavind, der har arbejdet med marketing de sidste 20 år. Hun vil via gode og lærerige eksempler vise, hvordan andre både små og store virksomheder har båret sig ad og komme med konstruktive bud på, hvad der kan fungere bedre i de forskellige virksomheders online udtryk.
På foredraget får du også en introduktion til den såkaldte BMC-model, som er det ultimative værktøj til at få et samlet overblik over din virksomhed. Du lærer metoder til at segmentere dine kunder og får viden om dine kunders adfærd på internettet med afsæt i neuroviden. Endvidere får du indsigt i forholdet mellem din hjemmeside, dine sociale medier og andre kanaler. Der er også tid til spørgsmål.

– Du går derfra med et større overblik over dine marketingkanaler og indsatser, så du er afklaret med, hvad der er “need to have” og “nice to have”, så du i højere grad sikrer dig at bruge dine marketingkroner på dét, der giver dig mere forretning. Det handler om at vælge rigtigt, hvis du ikke har en halv eller hel million til rådighed men gerne vil have mest ’value for money’. Der er meget, du skal sætte sig ind i, tage stilling til og få styr på, når du vil skabe synlighed om virksomhedens produkter eller serviceydelser, påpeger Dorte Kjærgaard og tilføjer, at der ikke findes en endegyldig opskrift på en succesrig markedsføringsplan, men at arrangementet vil give deltagerne et overblik over, hvad der findes af muligheder for at markedsføre sig og også en afklaring af, i hvilken retning de skal gå for at få succes med online marketing.

Kilde: ErhvervsCentret i Greve

Deltag i debatten
Del.